Іванова Олена Феліксівна

Бібліометричні профілі: Google Scholar ORCID Research Gate

 

Іванова Олена Феліксівна

1966-1971 – Харківській державний університет ім. О.М.Горького

1972-1975 – аспірантура на кафедрі психології ХДУ

Кандидатська дисертація на тему “Співвідношення між типами мислення і способами запам’ятовування”, 19.00.01 – загальна психологія, історія психології, науковий керівник – Г.К.Середа. Захищена у науково-дослідному інституті загальної і педагогічної психології (м. Москва), грудень 1976 р.

Докторська дисертація: “Психологічні закономірності взаємозв’язку мислення та пам’яті”, 19.00.01 – загальна психологія, історія психології. Захищена у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка, жовтень 1992 р.

Викладання: історія психології, загальна психологія, вступ до психології, проективні методи дослідження особистості.

Наступного часу викладає гендерну психологію, історію Харківської психологічної школи, малюнкові методи.

Галузь наукових інтересів:

психологія пам’яті, історія психології, гендерна психологія

Основні публікації:

1. Коллективная память: виды и характеристики – Психология памяти: традиции и современность. – Харьков: ХНУ. – 2013. – С.173-194.

2. G.K. Sereda’s Theory of Memory as a Development of the Ideas of the Zinchenko School –Journal of Russian and East European Psychology. – Vol. 49. – No. 1, January–February 2011. – P. 68–96.

3. Теория памяти Г.К.Середы как развитие идей школы П.И.Зинченко – Культурно-историческая психология. – №2. – 2009. – C.23-37.

4. Региональные особенности коллективной памяти студентов о Холокосте в современной Украине – Голокост і сучасність: студії в Україні і світі. – № 2 (4). – 2008. – C.9-28.

5. Развитие непроизвольной памяти: повторение исследований П.И.Зинченко – Культурно-историческая психология. – №1. – 2008. – C.48-57 (совместно с Мажириной Е.С.).

6. Гендерні особливості запам’ятовування текстів – Соціальна психологія. – №2. – 2008. –C.89-101 (сумісно з Гоенагою Г.Ю.).

7. Феномен внутренней эмиграции – Межкультурный диалог: исследования и практика / Под ред. Г.У.Солдатовой, Т.Ю.Прокофьевой, Т.А.Лютой. – М.: Центр СМИ МГУ им. М.В.Ломоносова. – 2004. – C.83-94.

8. Ukrainian High School Students’ Understanding of the Holocaust – Holocaust and Genocide Studies. – Vol. 18. – N. 3. – Winter 2004. – P.402-420.

9. Память об исторических событиях (на материале Холокоста): гендерный аспект –Социальная история. Ежегодник, 2003. Женская и гендерная история / Под ред. Н.Л.Пушкаревой. – М.: «Российская политическая энциклопедия». – 2003. – С.217-234.

10. Гендерные исследования в психологии – Введение в гендерные исследования. Уч.пособие / Под ред. И.Жеребкиной. – СПб.: Алетейя. – 2001. – C.312-345.

Теми та автори дисертаційних робіт, захищених під нашим керівництвом:

1. Вінніченко Надія Анатоліївна, „Вплив проблемно-комунікативного курсу навчання англійської мови на психологічні характеристики тих, хто навчається”.

2. Светлічний Олексій Леонідович, „Ціннісно-смислова сфера особистості та особливості її конфліктності”.

3. Невоєнна Олена Анатоліївна, „Історично-порівняльний аналіз розвитку довільної пам’яті”.

4. Логвінова Наталія Юріївна, „Особливості ціннісної системи особистості в умовах хронічної психоемоційної напруги”.

5. Верезуб Олена Миколаївна, „ Довільне та мимовільне запам’ятовування англомовного тексту учнями середнього шкільного віку”.

6. Меднікова Ганна Ігорівна, „Самооцінка та рівень домагань особистості як динамічна система”.

7. Мажиріна Євгенія Сергіївна, „Психолого-історичний аналіз якісно-кількісних характеристик мимовільного запам’ятовування (у порівнянні з даними П.І.Зінченка).

8. Гоенага Ганна Юріївна, „Гендерні особливості довільного та мимовільного запам’ятовування художнього та науково-популярного тексту студентами”.

9. Оболенська Ганна Михайлівна, «Феномен «пам’ять-спалах»: психологічні властивості і характеристики».

10. Панібратенко Вікторія Володимірівна, «Мотиваційна спрямованість досягнення при запам’ятовуванні та відтворенні художніх текстів».

11. Акрітіду Еліна Одіссеївна, «Мотиваційні особливості запам’ятовування та збереження професійних текстів».

Основні роботи, виконані за грантами:

1. «Кросс-культурне дослідження мудрості» (з університетом Торонто, Канада) 2007-2009

2. «Колективна пам’ять про Голокост у молоді з різних регіонів України» (Американська Рада наукових товариств) 2006

3. Партнерський проект Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна та державного університету штату Айова (США) для включення гендерних студій в університетські програми (2003-2006)

4. Грант фонду Фулбрайта «Голокост: уроки минулого заради майбутнього» (м.Вашингтон, США, 2002-2003)

5. Грант фонду МакАртурів «Сприйняття прав людини мешканцями пост Радянської України» (1999-2000)

6. Грант фонду Фулбрайта «Права людини: психологічний аспект» (м.Сент-Луїс, США, 1998-1999)

7. Грант Інституту відкритого суспільства (США) для розробки курсу «Право, мораль, ідентичність у суспільстві, що змінюється» (1998)

8. Грант фонду «Відродження» «Агресивна поведінка різних соціальних та демографічних груп посттоталітарного суспільства» (1996)

9. Грант Міністерства освіти України та фонду «Відродження» для написання посібника про історичні витоки Харківської психологічної школи (1994)

тел. 707-51-53

ofivanova@karazin.ua

Ми у соцмережах

English version

Сертифікати ЗНО

українська мова та література;

біологія;

історія України або іноземна мова

Контакти

Наша адреса: 61077 Харків, пл. Свободи, 6, Харківський національный університет імені В. Н. Каразіна, 438, деканат факультету психології. Телефони: (0572) 707-50-23, 707-51-53, 707-51-70, 707-53-53. E-mail: psy-univer@ukr.net